Returnarea produselor
Conform Ordonantei de Urgență Nr. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanță:
“Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunţă la cumpărare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului”
Verificați produsele la recepție, dacă observați un defect de fabricație vă rugăm să ne contactați în scris în maxim 24 de ore de la primirea coletului. Orice sesizare ulterioară nu va fi luată în calcul.
Puteți returna sau schimba orice produs cumpărat de la noi, în termen de 14 zile calendaristice din momentul în care coletul a ajuns la dumneavoastră.
Procesul de retur sau schimb se face doar prin completarea formularului de aici: Formular Retur
– procesul de retur / schimb NU se realizează prin mesaj text (sms)
– costul transportului de retur este suportat de către client.
ATENTIE: Dupa completarea formularului, va trebui sa trimiteti dumneavoastra coletul la urmatoarea adresa: Graxy Trade SRL, str.Baia de Aries Nr.7, Bl.11, Sc.1, Et.5, Ap.21, Sector 6, Bucuresti. Transportul este suportat de catre client. Coletul sa NU il trimiteti prin posta si sa NU solicitati plata ramburs. Banii se vor returna in contul dvs. bancar. Coletul poate fi trimis prin orice firma de curierat, la alegerea dvs.
Conditiile referitoare la produsul returnat
Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost cumparat sau livrat:
- produsul sa aiba etichetele initiale intacte, certificatul de garantie in original (daca a fost emis de producator/ distribuitor) si toate documentele cu care a fost livrat produsul.
- de asemenea acesta trebuie sa aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si certificate de garantie;
-produsul trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, pe cat posibil in ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau transport
Produse care nu sunt acceptate la retur
- produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator, indiferent daca acestea au fost sau nu utilizate dupa desigilare
- produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice sau electrice, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate, produsele carora le lipsesc accesorii etc.
- daca au fost achizitionate mai multe produse din acelasi model, se accepta retur doar daca unul singur a fost desigilat sau dezasamblat/asambalat.
- produse cosmetice si de ingrijire personala daca au fost utilizate, desigilate sau testate, din motive de protecție a sanatatii clienților sau din motive de igiena.
Diminuarea valorii Produselor returnate
Va rugam sa aveti invedere ca purtati raspunderea pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata de manipularea necorespunzatoare de catre dvs..
Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou (ambalaj deschis, produs utilizat, accesorii lipsa, produsul este deteriorat), ne rezervam dreptul de a solicita si retine o taxa pentru readucerea produsului in stadiul initial, dupa caz, sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca resigilat sau, la solicitarea Cumparatorului, vom retrimite produsul catre acesta, cheltuielile de livrare in acest caz fiind in sarcina Cumparatorului.
Deoarece, in cazul vanzarilor la distanta Cumparatorul nu are posibilitatea de a verifica bunurile inainte de incheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din acelasi motiv, cumparatorului i se permite sa testeze si sa verifice produsele achizitionate in masura in care acest lucru este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor.
Pe perioada testarii, cumparatorul trebuie sa manipuleze si sa inspecteze produsele in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic real.
Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezulta din manipulari altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii bunurilor.
In cazul in care cumparatorul isi exercita dreptul de retragere dupa ce a utilizat produsele intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de functionare a acestora, cumparatorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.
Accesoriile (manuale de utilizare, cabluri etc.) aflate in cutia produsului precum fac parte integranta din bun. Ca urmare, cumparatorul are obligatia atunci cand isi exercita dreptul de retragere din contract sa il returneze in ambalaj lnedeteriorat, protejat prin infoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch si impreuna cu toate accesoriile acestuia.
Bunurile returnate ce prezinta urme de uzura (pete, zgarieturi, indoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, inlocuire a eventualelor piese deteriorate si aducere la o forma comerciala in vederea vanzarii ca produs Reconditionat / Resigilat. Valorea finala se stabileste in functie de valoarea pieselor ce trebuie inlocuite si a manoperei de reconditionare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare a produsului folosit.
Orice diminuare a valorii Bunurilor rezultata din manipularea acestora altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii bunurilor este in responsabilitatea cumparatorului. De ex. din pretul total al produsului returnat, Vanzatorul va retine o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii produsului in proportie de 5%-50% din valoarea initiala a produsului, dupa caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata catre Cumparatorului la receptionarea bunurilor returnate.
In cazul in care clientul a beneficiat de Livrare Gratuita (costuri de livrare suportate de www.forus.ro), la returnarea banilor se va scadea contravaloarea livrarii din suma de returnat.
Anterior returnarii produselor, va rugam sa ne notificati aceasta intentie, prin trimiterea unei cereri neechivoce in acest sens, pe e-mail la urmatoarea adresa: comenzi@forus.ro.
In cazul retragerii din contract, Societatea va returna contravaloarea produsului pentru care cumparatorul s-a retras din contract, mai putin costurile livrarii, in cel mult 14 de zile calendaristice de la data primirii de catre Societate a anuntului de retragere din contract (a intentiei de returnare a produsului).
Rambursarea contravalorii produselor se va efectua prin virament bancar pentru aceasta va rugam sa ne indicate contul IBAN in care doriti returnarea contravalorii produsului.
Cumparatorul va suporta toate costurile direct legate de returnarea produselor.